Bon dia nois i noies de segon! Comencem l'última setmana del curs!

Tasca 1. Island in the sun
Hola a tots i totes,
Ja arriba l’estiu, nois! Avui, per acomiadar el curs i les assignatures d’anglès i música us porto una cançó que parla d’estiu i de plans de passar-ho bé i de gaudir del bon temps. Llegirem la lletra a la pantalla, mirarem la traducció i m’esciureu 2 o 3 coses que voleu fer aquest estiu en aquest document (in English, please!).
Tasca 2. Barbarismes i altres incorreccions
FALTA POC PERQUÈ S’ACABI EL CURS, AQUEST HA ESTAT UNA MICA ESTRANY. ESPEREM QUE CONTINUEU BÉ.
AVUI PARLAREM DELS BARBARISMES
Un Barbarisme és una interferència lingüística, una expressió, paraula o construcció que no es considera assimilada a la llengua pròpia.
1.- Vídeo de barbarismes
Mira el vídeo. El català correcte passa’l.
2.- Núvol de paraules
Les paraules que apareixen en aquesta imatge són barbarismes. Busca com ho diem en català i escriu-les correctament en català en un comentari al bloc.
3.- Posa't a prova!
Posa’t a prova! Fes el test. Quina puntuació has tret? Envia’ns una foto del resultat final.
Tasca 3. Matemàtiques
Bones, nois i noies. Desitjant que tots i totes estigueu genial, estem a la darrera setmana d’aquest curs diferent, estrany, inèdit però que ens ha de servir per aprendre moltes coses de nosaltres mateixos i de les persones que ens rodegen. I a apreciar el que creiem que estarà sempre per nosaltres, el sortir al carrer i gaudir del superbarri de Sant RocDeixarem de fer exercicis “acadèmics” i intentarem jugar amb les matemàtiques. A veure com se’us dóna aquesta setmana!!!
Us proposo que agafeu qualsevol dels links que us poso i feu servir el cap per resoldre els enigmes, els jocs i els problemes.
I per acabar i despedir-nos us deixo unes cançons que espero que us agradin i us aixequin els ànims per encarar l’estiu.
- Tot anirà bé - Joan Dausà
- Transmets energia - Buhos
- Me vale - Miki Núñez
- Celébrate - Miki Núñez
I ens tornarem a veureeeee!
Tasca 4. Tecnologia
Hola, supercracks, espero i desitjo que estigueu tots i totes genial.La feina d’aquestes dues darreres setmanes és llegir i treballar sobre un tema fascinant i que ja vam treballar a classe una mica fent el sector primari: la indústria alimentària. Heu de llegir des de la pàgina 82 a la 87. Moltes vegades mengem a casa però no sabem que aquests aliments han arribat a casa a través de processos industrials tant de processament d’aliments, de conservació o de modificació dels aliments. cal saber què mengem per així aprendre què és el millor pel nostre cos.
Estaria genial que us quedéssiu amb els tipus d’indústries alimentàries, els processos de conservació dels aliments tant els naturals com els artificials. Hem d'entendre que des que la humanitat està a la Terra ha cercat processos perquè els aliments li durin el màxim fins arribar als processos industrials de conservació que ens permeten menjar un producte amb mesos de diferència respecte de la seva extracció del Medi Natural..
Per tant, aquesta segona setmana toca fer uns exercicis de consolidació del que heu llegit. Ah, i sempre podeu agafar, posar-vos a Youtube i cercar vídeos sobre la indústria alimentària, els processos de conservació,etc.
Estaria genial que practiquéssiu fent el màxim d’exercicis que podeu per consolidar el tema. Quant més exercicis, més apreneu!!! Ànims i endavant!!!!!
Una fortíssima abraçada
Sergi Fernández
sergi.fernandez@lestonnac-badalona.org
Comentaris
Publica un comentari a l'entrada